ابراهیمی: برای توسعه صادرات رایزنان بازرگانی مناسب انتخاب کنیم خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه نوشت: رایزنان بازرگانی باید از بین آشنایان به صنعت و کسب و کار و از جامعه اساتید اقتصادی و افراد آگاه به تجارت بین الملل انتخاب شوند .

ابراهیمی: برای توسعه صادرات رایزنان بازرگانی مناسب انتخاب کنیم خبرنگاران

سید جلال ابراهیمی؛ رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در یادداشتی اختصاصی برای گروه اقتصادی خبرنگاران نوشت: آنچه در این نوشته می آید در پاسخ سوالاتی است که پیوسته از سوی اعضای خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه پرسیده میشود .

امور اولیه که برای پیش نیاز توسعه صادرات باید صورت گیرد:

الف- رایزنان بازرگانی

رایزن ها لزوما باید از بین آشنایان به صنعت و کسب و کار و از جامعه اساتید اقتصادی ، افراد آگاه به تجارت بین الملل انتخاب شوند .

ب- رایزن ها لزوما قبل از عزیمت به حوزه ماموریت خود دوره ویژه آگاهی از سنت و آداب و رسوم و ارتباطات تجاری کشور محل ماموریت را بگذرانند و ضمناً در یک دوره فشرده از زبان کشور محل ماموریت در حداقل ارتباطات اجتماعی آگاهی پیدا نمایند و اطلاعات به روز سایت اینترنتی قوی از داشته های تجاری و اقلام صادراتی ، گردشگری ، معدنی را به زبان محل ماموریت یا انگلیسی داشته باشد .

ج-قبل از عزیمت به محل ماموریت خود سایت های اینترنتی اتاق های بازرگانی استانی و انجمن های واردات و صادرات و نمایشگاهی کشور محل ماموریت و تشکل های تجاری را بدقت مطالعه نمایند .

ص-در حد ضرور از امکانات تولیدی،صنعتی، معدنی استان های کشور خود اطلاعات لازم اقتصادی را در اختیار داشته و بودها و کمبودهای حوزه صادراتی و وارداتی را قبل از عزیمت جمع آوری نمایند.

ض- وب سایت های قسمت رایزنی اقتصادی سفارت خانه ها باید با شرایط جهانی ومنطبق با استانداردها و نیازها تدوین و تنظیم وسازمان دهی شود.

درحوزه داخلی

  • اتاق های بازرگانی نسبت به بازسازی وب سایت ها و عرضه اطلاعات بالقوه و بالفعل استان ها به انعکاس توان های صادراتی اقدام نمایند و اطلاعات بروز از داشته های استانی را منعکس نمایند.
  • سازمان های صنعت و معدن استان ها توان ها و تشکل های صادراتی را در وبسایت خود منعکس نمایند.
  • سازمان های صنعت و معدن استان ها معادن فعال منطقه خود را که جایگاه صادراتی دارند در وب سایت خود معرفی نمایند .
  • اتحادیه های موجود در شهرهای استان فدراسیون های صادراتی موضوعی کالا تشکیل دهند.

در حوزه صادرات به ترکیه:

  • رفع موانع در شبکه حمل و نقل در اولویت قرار گیرد
  • کمک به شرکت های حمل و نقل یخچال دار برای توسعه صادرات میوه و اقلام فاسدشدنی
  • کم توجهی و یا بی توجهی در ورودی های گمرکی و مرزی که عامل تغییر راستا ترانسپورت میشود رفع و رجوع شود تا رانندگان خارجی راستا خود را از طریق نخجوان و آذربایجان با عبور از دریای خزر تغییر ندهند.
  • ایجاد مشوق های صادراتی هماهنگ با ترکیه برای صادرنمایندگان حوزه کشورهای هم مرز
  • جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید میشود جلوگیری و یا همانند ترکیه افزایش تعرفه های گمرکی و روی کالاهایی که در داخل تولید میشود.
  • ایجاد فدراسیون های صادراتی همسونگر موضوعی و تشویق آنها در امر اعزام گروه های بازاریابی و بازار سنجی به کشورهای هم مرز و کشورهای آفریقا

از جمله دیگر عوامل اصلی ضعف صادراتی عدم عملکرد صحیح و ضعف امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران در عدم ارتباط با رایزن های سفارت خانه های خارجی در ایران بی توجهی به گردش کار تجاری و نمایشگاهی در بازرگانی جهانی در شرایط دیجیتالی در ارتباط با داشته های اقتصادی ایران است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46074

به "ابراهیمی: برای توسعه صادرات رایزنان بازرگانی مناسب انتخاب کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیمی: برای توسعه صادرات رایزنان بازرگانی مناسب انتخاب کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید