انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی

به گزارش بلاگ پو، پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی انجام می شوند.

انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی

به گزارش از ، حسن جهانبازی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: این مرکز سالیانه حدود 80 پروژه در زمینه های مختلف در دست اجرا دارد.

او با بیان اینکه اولویت این مرکز انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است افزود: این افزایش بهره وری با مصرف کمتر آب و نهاده ها مانند کود و سموم به افزایش فراوری منجر می گردد.

رصد و پایش بهداشت شیر از محل فراوری تا ایستگاه های جمع آوری

جهانبازی با اشاره به اینکه ثبت و گواهی بذر و نهال نیز در این مرکز انجام می گردد افزود: بذر گواهی شده با عملکرد خوب در حوزه غلات و حبوبات و همچنین نهال برای کاشت باغ در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد.

او ادامه داد: پس از سرانجام کار تحقیقاتی بر روی ارقام جدید بذر و نهال، فراوری و تکثیر آن ها با مشارکت بخش خصوصی و زیر نظر مرکز تحقیقات کشاورزی در اراضی ایستگاه های تحقیقاتی این مرکز انجام می گردد.

جهانبازی با تأکید بر نظارت این مرکز روی فرآیند فراوری و تکثیر بذر و نهال به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت مناسب آن ها گفت: پس از این مراحل بذر و نهال فراوریی برای توزیع بین کشاورزان در اختیار شرکت های توزیع کننده قرار داده خواهد شد.

او فراوری ارقام جدید بادام را یکی از طرح های امیدوارکننده این مرکز برشمرد و افزود: برای این کار ارقام رایج و ارقامی که در استان کشت می گردد با توجه به صفات مطلوب آن ها برای رسیدن به پایه هایی با بیشترین صفات خوب و فراوری محصول بازارپسند با یکدیگر تلفیق می شوند.

جهانبازی سرمازدگی و حساسیت به بعضی آفات و بیماری ها را از جمله مسائل بادام در استان بیان و افزود: محققان این مرکز با کار تلفیقی به وسیله گرده افشانی مصنوعی از پایه های مختلف، سعی در فراوری و معرفی ارقام جدید بادام در آینده نزدیک دارند.

او با بیان اینکه اعتبارات این مرکز بدون شک اعتبار مورد احتیاج نیست ادامه داد: تحقیق و پژوهش یک نوع سرمایه گذاری است هر چه سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام گردد توان پاسخگویی به مسائل نیز افزایش می یابد.

جهانبازی در سرانجام گفت: پروژه ها و طرح های تحقیقاتی این مرکز با مشارکت 33 نفر عضو هیئت علمی و محقق آن انجام می گردد.

ف

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29487

به "انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید