اولین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به میزبانی شیراز برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری اولین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به میزبانی شیراز خبر داد.

اولین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به میزبانی شیراز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مصیب امیری امروز 31 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر گفت: باتوجه به بحران شیوع کرونا در سطح دنیا و در پی تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی همچون موزه ها، با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور، کمیسیون ملی یونسکو ایران و دانشگاه شیراز در راستای آشنایی با موزه های ایران و دنیا اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به صورت مجازی و آنلاین برای استفاده از اوقات فراغت و شکوفایی دانشجویان و عموم جامعه برگزار می گردد.

او اضافه کرد: این جشنواره شامل مسابقه فراوری محتوای موزه، سخنرانی های علمی تعدادی از متخصصان برجسته حوزه های مربوطه با برگزاری تورهای مجازی و پخش مستند است که در انتهای هر نشست سؤالاتی از محتوای همان برنامه به صورت مسابقه اعلام خواهد شد.

در ادامه معصومه محرر دبیر علمی جشنواره گفت: این جشنواره شامل مسابقه فراوری محتوای موزه، نشست های تخصصی با موضوعات حوزه میراث فرهنگی با تمرکز بر موزه ها، تورهای مجازی موزه ای و برنامه های متنوع دیگر است.

او ادامه داد: در نشست های تخصصی این برنامه تعدادی از متخصصان برجسته حوزه های فرهنگ، میراث فرهنگی و موزه از اقصی نقاط کشور به صورت مجازی سخنرانی خواهند کرد.

محرر گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 16 خردادماه 1399 است و به برگزیدگان جشنواره جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

او با بیان اینکه شیوه نامه این جشنواره از راه های ارتباطی این جشنواره قابل دریافت است، اضافه کرد: علاقه مندان می توانند از موزه های پیشنهادی از قبیل موزه ایران باستان، کاخ موزه گلستان، موزه آبگینه و سفالینه، کاخ موزه سعدآباد، موزه های هنرهای معاصر، کاخ موزه نیاوران، موزه جواهرات ملی، موزه پارس شیراز، موزه فرش، موزه عفیف آباد شیراز و سایر موزه های ایران به انتخاب شرکت نمایندگان و همچنین از موزه های خارج از کشور همچون موزه لوور در پاریس، موزه بریتانیا در لندن، موزه متروپولیتن در نیویورک، موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ و سایر موزه های دنیا استفاده نمایند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی Elmi.shirazu.ac.ir/special ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با اینستاگرام shirazu-saths@ و شماره تلفن های 0901609595- 09375548385 تماس حاصل نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26671

به "اولین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به میزبانی شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره ملی میراث فرهنگی و موزه نگاری به میزبانی شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید