جدیدترین آثار محبوبه نجف خانی برای بچه ها و نوجوانان

به گزارش بلاگ پو، محبوبه نجف خانی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره کتاب های در دست چاپش توضیح داد: پسر ته کلاس نوشته آنجالی کِ. رئوف رمان نوجوانی است که آن را برای چاپ به نشر طوطی سپرده ام. آنجالی رئوف نویسنده انگلیسی با ریشه بنگلادشی است. او همچنین پایه گذار نهادی غیردولتی برای کمک به پناه جوهاست و این رمان را براساس تجربه هایش از اردوگاه های پناه جویان نوشته است.

جدیدترین آثار محبوبه نجف خانی برای بچه ها و نوجوانان

این مترجم با بیان اینکه داستان از زبان راوی اول شخص روایت می گردد، اضافه نمود: داستان این رمان درباره پسری تازه وارد به مدرسه است که نه با کسی حرف می زند و نه ارتباط می گیرد و هیچ وقت هم زنگ های تفریح به حیاط نمی آید. کم کم شایعاتی در مورد او در مدرسه پخش می گردد و باعث می گردد بچه ها از او بترسند و بیشتر از او فاصله بگیرند. اما رفته رفته حقایقی در مورد او آشکار می گردد.

کمی تا قسمتی معمولی

نجف خانی در ادامه به رمان نوجوان کمی تا قسمتی معمولی اشاره کرد و گفت: کمی تا قسمتی معمولی نوشته باربارا دی است و آن را برای چاپ به نشر افق تحویل داده ام. داستان این رمان درباره دختری نوجوان به اسم نورا ست که پس از دو سال مبارزه با سرطان خون، به تازگی درمان شده و به زندگی عادی برگشته است. پدر و مادرش از هم جدا شده اند و او با پدرش زندگی می کند. نورا به دبیرستان برمی گردد، اما متوجه می گردد رفتار همکلاسی های سابقش با او تغییر کرده است. نورا در مدت درمان با معلم خصوصی درس خوانده و در درس علوم و ریاضی از سایر همکلاسی هایش جلوتر است. برای همین، قرار می گردد این دو درس را در کلاس بالاتر بنشیند. همین باعث آشنایی اش با پسری می گردد که تازه به این مدرسه آمده. نورا تصمیم می گیرد راز بیماری اش را از او پنهان کند، اما در مدرسه اتفاق هایی می افتد که تمام برنامه هایش به هم می ریزد.

جلد 14 مجموعه جودی دمدمی

وی همچنین از ترجمه جلد 14 مجموعه جودی دمدمی نوشته مگان مک دونالد و تصویرگری پیتر اچ. رینولدز که از سوی نشر افق منتشر می گردد خبر داد و گفت: این جلد با عنوان جودی کتابخوان می گردد را ترجمه کردم و به ناشر تحویل دادم. در این جلد قرار است بین تمام مدرسه های کشور مسابقه کتابخوانی برگزار گردد. جودی و هم گروهی هایش در مسابقات منطقه ای برنده شده اند و فقط دو گروه برنده مانده اند که باید بر سر قهرمانی کشور با همدیگر مبارزه کنند.

جلد 10 مجموعه جودی و دوستان

نجف خانی همچنین از ترجمه جلد 10 مجموعه جودی و دوستان با عنوان استینک دمدمی در جست وجوی بزرگ ترین کشف قرن نوشته مگان مک دونالد و تصویرگری اِروین مادرید خبر داد و گفت: این مجموعه از سوی نشر افق منتشر می گردد. در این جلد استینک تمام حیاط پشتی خانه شان را زیر و رو می کند تا شاید استخوان دایناسور و یا سنگواره ای پیدا کند و مشهور گردد.

جلد 7 تا 12 مجموعه ریاضی با موشی

این مترجم در ادامه به ترجمه جلد 7 تا 12 مجموعه ریاضی با موشی نوشته اِلنور مِی و تصویرگری دِبورا مِلمون اشاره کرد و گفت: این آثار با عنوان های آلبرت جمع می بندد (ج7)، تولدت مبارک (ج8)، آلبرت به اردو می رود (ج 9)، مهمانی عصرانه آلبرت (ج 10)، دوازده قدم آلبرت (ج11) و آلبرت سرش شلوغ می گردد (ج 12) از سوی نشر افق منتشر خواهد شد.

وی اضافه نمود: نویسنده در این مجموعه نیز مانند مجموعه قبلی، در قالب داستان های بامزه و سرگرم کننده، زندگیِ دو موش خواهر و برادر و دوستانشان را روایت می کند. بچه ها با خواندن این داستان ها نه تنها مهارت خواندنشان تقویت می گردد، بلکه تشویق می شوند با شیوه ای متفاوت و دوست داشتنی در باره ریاضی فکر و گفت وگو کنند. در انتها کتاب هم چند فعالیت سرگرم کننده دارد که بچه ها می توانند آن ها را انجام دهند و لذت ببرند.

اژدهای کتاب خوان

نجف خانی در ادامه به تعدادی از کتاب های منتشر شده اش اشاره کرد و گفت: اژدهای کتاب خوان با نویسندگی و تصویرگری آماندا دریسکول ازجمله کتاب های من است که از سوی نشر زعفران منتشر شده و داستان آن درباره اژدها کوچولویی است که عاشق کتاب خواندن است اما مشکل اینجاست که وقتی غرق کتاب خواندن است به جاهای هیجان انگیز داستان که می رسد، یک دفعه آتش از دهانش بیرون می آید و کتابش را می سوزاند و او هیچ وقت نمی فهمد انتها داستان چه می گردد. بدبختانه حیوان های دیگر هم از او می ترسند و حاضر نیستند برایش کتاب بخوانند تا اینکه یک موش کوچولو دلش برای او می سوزد و کمکش می کند.

ماجراهای رُری دایناسور، من و بابام

این مترجم و منتقد ادبی اضافه نمود: همچنین ماجراهای رُری دایناسور، من و بابام با نویسندگی و تصویرگری لیز کلایمو هم از آثار من است که از سوی نشر بازی و اندیشه منتشر شده. رُری در این کتاب دایناسور کوچولویی است که با پدرش زندگی می کند و عاشق ماجراجویی است. او همیشه با درش بیرون می رود. یک روز که پدر سرگرم کتاب خواندن بوده، رُری حوصله اش سر می رود و کوله اش را می بندد و از خانه بیرون می رود و ماجراجویی می کند. در انتها، او از اینکه بالاخره به تنهایی و بدون کمک پدرش توانسته بود به جاهای جدید برود و اتفاقی هم برایش نیفتد، به خودش خیلی می بالد. اما تصاویر چیز دیگری می گویند.

بابا اژدها و پسرش

نجف خانی کتاب بابا اژدها و پسرش با نویسندگی الکساندر لَکروا و تصویرگری رونَن بَدِل را به عنوان کتاب دیگرش برای بچه ها معرفی کرد که از سوی نشر بازی و اندیشه منتشر شده و گفت: در این کتاب اژدها کوچولو با پدرش توی غار زندگی می کند. روزی بابا اژدها از پسرش می خواهد به دهکده آدم ها برود و خانه هایشان را بسوزاند و از آن ها زهر چشم بگیرد. اژدها کوچولو اصلا بلد نیست حتی یک آتش درست و حسابی از دهانش بیرون بدهد چه برسد به این که خانه آدم ها را آتش بزند و دلش هم نمی خواهد این کار را بکند. اما به اجبار به دهکده می رود، ولی ماجرا آن طور که او فکر می کرده پیش نمی رود.

خانه درختیِ بهتر

وی درباره کتاب خانه درختیِ بهتر نیز توضیح داد: این کتاب نوشته جسیکا اِسکات کرین و تصویرگری چین لِنگ است و با ترجمه من از سوی نشر بازی و اندیشه برای بچه ها منتشر شده. در این کتاب راسل و پدرش به خانه جدیدی اسباب کشی کرده اند. پسر از پدرش می خواهد که توی حیاط پشتی برایش یک خانه درختی بسازد. پدر بلد نیست خانه بسازد، اما سعی اش را می کند و بالاخره خانه درختی آماده می گردد. پسر خوشحال می گردد. اما چند روز بعد می بیند که سه خانه آن طرف تر چند کارگر مشغول ساختن یک خانه درختی بهتر هستند. این خانه درختی درست همان است که راسل همیشه آرزویش را داشته. اما با دیدن داخل آن خانه متوجه موضوعی می گردد.

جلدهای 19، 20 و 21 از مجموعه مدرسه عجیب و غریب

نجف خانی همچنین از انتشار جلدهای 19، 20 و 21 از مجموعه مدرسه عجیب و غریب نوشته دَن گاتمَن و تصویرگری جیم پایلوت خبر داد و گفت: این کتاب ها با عنوان های آقای مَکی رئیس جمهور الکی (ج 19)، آقای کاماره بالاخانه­اش را داده اجاره (ج 20) و آقای لورنته شوخی اش گرفته (ج 21) از سوی نشر افق منتشر شده است. این سه کتاب نیز در ادامه جلدهای قبلی ماجراهای مدرسه عجیب و غریب است.

این مترجم اعلام نمود: راوی داستان ها، پسری باهوش به اسم اِی.جِی است که از مدرسه بدش می آید و دوست دارد فقط با دوست هایش بازی کند. داستان های هر کتاب هول محور یک معلم یا مدیر و یا یکی از مربیان مدرسه دور می زند و ماجراهای خنده داری دارد. در واقع، نویسنده در قالب طنز سیستم آموزشی مدارس را به چالش می کشد.

محبوبه نجف خانی سال 1335 در تهران زاده شد. وی دانش آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی از مدرسه عالی ترجمه (دانشگاه علامه طباطبائی کنونی) و از اعضای شورای کتاب کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. از آثاری که وی برای بچه ها ترجمه کرده است، می توان به وقتی بابا کوچک بود نوشته الکساندر راسکین، دماغ ملکه و جناغ اثر دیک کینگ اسمیت، گنجینه داستان های ایرلندی نوشته جیمز رایور دان، بندر امن و دختر گلهای وحشی اثر ماریتا کانلن مک کنا، دوست یا دشمن اثر مایکل مور پورگو، قصر افسون شده از ای. نسبیت، جوینده یابنده است نوشته امیلی رودا و داوری شگفت انگیز جورج، تمساح غول پیکر، من و زرافه و پلی و انگشت جادویی که آثاری از رولد دال هستند، اشاره کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44085

به "جدیدترین آثار محبوبه نجف خانی برای بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آثار محبوبه نجف خانی برای بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید