خبرنگاران گزارش استاندار از فعالیت های یک ساله اخیر در گلستان

به گزارش بلاگ پو، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان گفت که باوجود بعضی محدودیت ها؛ توفیق های خوبی طی یک سال اخیر در استان حاصل شد که از جمله آن تک رقمی شدن نرخ بیکاری و کاهش مسائل سیل زدگان است.

خبرنگاران گزارش استاندار از فعالیت های یک ساله اخیر در گلستان

دکتر هادی حق شناس چهارشنبه شب در گفتگوی خبری با سیمای مرکز گلستان گفت: طی یک سال گذشته 23 هزار شغل ایجاد و 27 هزار دفترچه تامین اجتماعی جدید در استان صادر شد.

وی ایجاد بندر در گلستان را یکی از اولویت های توسعه استان مطرح کرد و گفت: باوجود بهترین مزیت های گردشگری؛ متأسفانه امکانات زیرساختی مناسبی برای اقامت گردشگران نداریم و کوشش می کنیم اولین هتل 5 ستاره گرگان بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار گلستان که به تشریح اقدامات یک سال گذشته می پرداخت؛ گفت: منطقه آزاد اینچه برون، اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده با رعایت همه الزامات زیست محیطی و بهره برداری از سد نرماب سه پروژه مهم و تاثیرگذار استان است که همه کوشش خود را برای اتمام سریع آن بکار بسته ایم.

حق شناس به سیل ابتدای سال گذشته در گلستان اشاره نمود و گفت: احتیاجمند بازسازی 14 هزار خانه و احداث 7 هزار واحد بودیم که تا انتها تیرماه جاری انتها خواهد یافت البته ممکن است تعداد کمی به دلایل مختلف با تأخیر در تحویل روبرو شوند که به انتها شهریور ماه موکول می گردد.

وی اضافه نمود: هزار و 20 کیلومتر از رودخانه های گلستان احتیاج به لایروبی داشت که تا به امروز حدود 330 کیلومتر انجام و خطر سیل را کاهش داده است.

وی همچنین گفت: فراوری محصولات کشاورزی گلستان از 3 میلیون تن در سال 92 به بیش از 5 میلیون تن در امسال رسید؛ زهکشی اراضی از 3 به بیش از 70 هزار هکتار رسیده است که با احتساب 50 هزار هکتار در دست اقدام افزایش فراوری خوبی خواهیم داشت.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از پیک اول کرونا با کمترین تلفات ممکن عبور کردیم اما به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دوباره در شرایط هشدار قرار گرفتیم که در این رابطه احتیاجمند همراهی مردم هستیم در غیر این صورت ناگزیر به اعمال محدودیت در تمام استان طی روزهای آینده خواهیم بود.

حق شناس با بیان اینکه روزانه 300 هزار ماسک در گلستان فراوری و عرضه می گردد، اضافه نمود: بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان به 740 نفر افزایش یافت که نزدیک به 90 نفر آنها بدحال هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29172

به "خبرنگاران گزارش استاندار از فعالیت های یک ساله اخیر در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش استاندار از فعالیت های یک ساله اخیر در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید