سفری به شهر فرانسوی پوندیچری در هند

به گزارش بلاگ پو، جاذبه های شهر پوندیچری در هند

پوندیچری (Pondicherry) که اغلب به عنوان پایتخت فرانسه در هند نامیده می گردد، یک شهر پر جنب و جوش در سواحل جنوب شرقی هند است. این مستعمره فرانسوی با سواحل بکر و دست نخورده، ساختمان های تاریخی، محله های فرانسوی و تامیلی (قوم تامیل که بیشترشان هندی هستند)، کلیساهای باستانی و طبیعت تماشایی مقصدی فوق العاده سرگرم کننده و به یاد ماندنی برای گردشگران است که البته هنوز بین مردم کشور ما زیاد شناخته شده نیست. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 13 مورد از جاذبه های شهر پوندیچری در هند را به شما معرفی کنیم.

سفری به شهر فرانسوی پوندیچری در هند

پیشینه

شهر پوندیچری در هند، ایالت تامیل نادو و کنار اقیانوس واقع شده است. مردم محلی آن را پوندی صدا می زنند و روزگاری بزرگ ترین مستعمره کشور فرانسه در هند بوده است. شرکت French East India Company در سال 1674 پوندیچری را جزو قلمرو استعماری خود کرد و به عنوان یک بندر تجاری بسیار مهم در جنوب شبه قاره هند از آن بهره می بردند. از همان زمان فرانسوی ها شروع به ساخت شهری مدرن برای خود کردند و در واقع تنها بخش های فرانسوی نشین دارای زیر ساخت هایی مانند کانال آب بودند.

تا این که سر انجام پس از حدود 300 سال در 1956 میلادی شهر آزاد شد و مجددا به هند پیوست. زبان مردم آن تامیلی است که یکی از قدیمی ترین زبان های جنوب شبه قاره هند می باشد ولی بیشتر آن ها زبان فرانسوی را هم صحبت می نمایند و آن هایی هم که انگلیسی بلدند لهجه فرانسوی دارند.

سواحل بکر

یکی از جاذبه های شهر پوندیچری در هند سواحل آرام و بی سر و صدای آن است، که عاشقان ساحل می توانند در آن دراز بکشند، ریلکس نمایند، به تماشای زیبایی های خورشید و غروب بنشینند و به کلی از دنیای پرمشغله خود دور شوند. Promenade Beach یکی از طولانی ترین سواحل در پوندی است ، قدم زدن در امتداد سواحل می تواند به یکی از فوق العاده ترین رویاهای به وقوع پیوسته شما تبدیل شوید. تماشای غروب دل انگیز آن نیز حال و هوای مختص خود را دارد، تلالو آسمان صورتی و نارنجی بر روی آب های نقره فام ترکیب رنگی خارق العاده و تصاویری دیدنی را شکل می دهد.

اگر هم شما در دسته افرادی هستید که هیجان را به آرامش ترجیح می دهید سواحل Paradise Beach و Karaikal Beach انتخاب های خوبی برایتان هستند و امکان انجام انواع ورزش های آبی در آن فراهم شده است. در ساحل Serenity Beach افراد زیادی را خواهید یافت که مشغول موج سواری هستند. اما اگر به دنبال مکانی نسبتا آرام تر هستید هم ما ساحل Mahe Beach را به شما پیشنهاد می کنیم.

قایق سواری در مرداب Chunnambar

اگر انجام ورزش های آبی در ساحل برای شما کافی نیست، می توانید به حوالی رودخانه Chunnambar بروید و آن جا قایق سواری را امتحان کنید که یکی دیگر از جاذبه های شهر پوندیچری در هند است. مرکز کرایه ای به نام خانه قایق Chunnambar، در امتداد جاده اصلی Cuddalore قرار گرفته است و امکان قایق سواری در رودخانه ای که اسمش را از آن گرفته در اختیار شما قرار می دهد. قایقرانی در مرداب تماشایی فرانسه کوچک و دیدنی هند تجربه ای ایده آل است، که با مناظر فوق العاده اطراف و پرندگانی که بالای سرتان پرواز می نمایند کامل تر هم می گردد. امکان انتخاب بین دو نوع قایق موتوری یا پدالی برای گردشگران فراهم شده است.

غواصی

پوندی دارای اب هایی شفاف و زلال و طیف گسترده ای از زندگی دریایی است، که آن را به یکی از بهترین مکان های کشور برای غواصی تبدیل نموده است. غواصی از عمق 5 تا 40 متر انجام می گردد و سایت های غواصی شهر هم برای تازه کاران و هم برای حرفه ای ها مناسب هستند. غواصان ممکن است با برخی از بامزه ترین موجودات دریایی مانند مارماهی ها، مرجان ها، مارماهی رنگین ، فریباماهیان، سفره ماهی دیو، خروس ماهی، فرشته ماهی، طوطی ماهیان و دیگر موجودات عجیب و غریب آبزی از نزدیک رو به رو شوند.

بهترین مکان های غواصی که از جاذبه های شهر پوندیچری در هند هستند شامل Aravinds Wall، 4 Corners، The Hole، Coral Shark Reef و Temple Reef می گردد. یکی از بهترین و مشهورترین مراکز غواصی فرانسه کوچک و دیدنیTemple Adventures است و هزینه غواصی برای هر نفر بین 6000 تا 9000 روپیه هند برای دو بار غواصی در روز تمام می گردد.

آدرس مرکز غواصی: Temple Adventures, 9, Archbishop Gandhi Street, Colas Nagar, 1st Road Opposite Indira Gandhi, Stadium, Puducherry, India

شماره تماس: 009109940219449

تماشای غروب دریاچه Ousteri

یکی از جاذبه های شهر پوندیچری در هند که بهترین مکان برای تماشای غروب در این شهر است دریاچه Ousteri است که توسط دست بشر ساخته شده و ویژگی اصلی اش باتلاقی بودن آن است. پرندگان زیادی در آن ساکن شده اند و پرندگان مهاجر زیادی هم به طور موقت در آن ساکن می شوند که موجب شده این جا به بهشت پرنده نگری تبدیل گردد. از جمله پرندگانی که داخل دریاچه فرانسه کوچک و دیدنی هند یافت می شوند می توان به طاووسک سینه سفید، فلامینگوی بزرگتر، بازمنقاران، اکراس سفید، مرغ ماهیخوار سفید و پری شاهرخ اشاره نمود.

دوچرخه سواری در محله فرانسوی ها

اما بهترین راه برای گشت و گذار در فرانسه کوچک و دیدنی هندی ها دوچرخه سواری در آن است. این سفر تنوع و میراث فرهنگی غنی شهر را به شما نشان می دهد. پیشنهاد ما برای کسب بهترین تجربه در این مورد از جاذبه های شهر پوندیچری در هند آن است که دوچرخه سواری خود را از محله های تامیل شروع کنید سپس به سمت مستعمرات فرانسوی و بلوک های سبز (که همچنین به نام بلوک های مسلمان نیز شناخته می شوند) بروید و مکان های مختلف تاریخی و فرهنگی آن را ببینید. تورهای دوچرخه سواری همراه با راهنما نیز در شهر برگزار می شوند که بهترین آن ها عبارت است از: Pondy Cycle Tour و Sita Cultural Center. اگر ترجیح می دهید به جای دوچرخه سواری پیاده روی کنید هم تور Heritage Walking Tour گزینه مناسبی است و راهنماهای آن به زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند.

بازدید از کلیساها

پوندی محل احداث کلیساها و بناهای مذهبی زیادی است. برخی از آن ها معماری درخشانی دارند در حالی که گروهی دیگر آرامش و سادگی محتص خود را دارا هستند. انتخاب های اول گردشگران معمولا شامل Sri Gokilambal Thirukameswar است که داخلش با رنگ های زیبایی تزیین شده و مجسمه های زیبایی نیز در آن به کار رفته است. Manakula Vinayagar نیز برای فیل ها، ارابه طلایی بزرگ و دیوارهای سنگی حکای شده اش شهرت دارد. کلیسای قلب مقدس عیسی که دارای معماری گوتیک و کلیسای جامع مقدس است 300 سال قدمت دارد و هر سال به خاطر معماری جذابش عده زیادی از گردشگران به بازدید از آن می پردازند.

آشرام سری اوروبیندو

آشرام گوشه عزلت معنوی یا صومعه و دیری در ادیان هندی است اما امروز بیشتر فعالیت های فرهنگی مرتبط با هند مانند یوگا و مطالعه در آن انجام می گردد. در آن واقع یکی دیگر از جاذبه های شهر پوندیچری در هند مراجعه به آرشام سری اوروبیندو است. سری اوروبیندو یوگا کار و فیلسوف معروف هندی بود که در سال 1926 این جا را با همکاری یک زن فرانسوی که او را مادر می نامیدند احداث کرد. می توانید با تمرینات مدیتیشن و یوگا به آرامش ذهنی و جسمی دست یابید.

آدرس: Sri Aurobindo Ashram, No. 9, Near Junction of Manakula Vinayagar, Kovil Street and Marine Street, White Town, Marine Street, Puducherry, India

شماره تماس: 009104132233604

موزه پوندیچری

یکی از موزه های برجسته فرانسه کوچک و دیدنی هند، موزه پوندیچری است، که مقدار زیادی از گنجینه های تاریخی و فرهنگی از دوران باستان تا امروز منطقه در آن نگهداری می گردد. در هر یک از اتاق های مختلف، مجموعه ای باور نکردنی از مجسمه های سنگین و منحصر به فرد سنگی و برنز هایی که متعلق به سلسله های کهن Chola و Pallava، آثار و مصنوعات از شهرک های رومی Arikamedu و امپراتوری روم که روزگاری در این منطقه زندگی می کردند را خواهید یافت. در این جا همچنین اتاق فسیلی، اتاق زمین شناسی، صنایع دستی، مبلمان فرانسوی و سایر مصنوعات نیز وجود دارد.

ساعت بازدید موزه از سشنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6:30 عصر می باشد و با ویلچر می توان به آسانی وارد آن شد.

آدرس: Canteen Street, , White Town , Puducherry, Puducherry, , 605001, India

شماره تماس: 00914132223950

باغ گیاهشناسی پوندیچری

علاقه مندان معماری و باغبانی قطعا باید بازدید از باغ گیاه شناسی را داخل برنامه گردش میان جاذبه های شهر پوندیچری در هند خود بگنجانند. باغ به سبک فرانسوی زینت داده شده و دارای گل های زیبا، درختان هرس شده، چشمه ها و فواره ها، قطارهای کوچک گردش در محوطه، آکواریوم و ساختارهای سنگی ژاپنی است. با محوطه ای در حدود 22 هکتار، باغ شامل 1500 گونه گیاهی از سراسر دنیا است. یکی دیگر از نکات برجسته نمایشگاه فستیوال موسیقی و فواره ها است که هر آخر هفته (بسته به فصلی که در آن هستیم) برگزار می گردد.

آدرس: Pondicherry Botanical Garden, Marimalai Adigal Salai, Near Anna Statue, Orleanpet, Puducherry, India

شماره تماس: 00914132226744

لذت غذاهای محلی

پوندی یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران غذا است. غذاهای آن با تأثیر دریافت از فرانسه، جنوب هند، اروپا و چندین غذای غربی دیگر حسابی منحصر به فرد است. سفر به فرانسه کوچک و دیدنی بدون چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی آن که مخلوطی از جنوب هند و غذاهای فرانسه می باشد، کامل نیست. برخی از بهترین مکان های صرف شام درشهر شامل Surguru برای غذاهای سنتی هند ؛ Le Cafe، Le Club و Mango Hill برای بشقاب های فرانسوی؛ La Pasta برای غذاهای ایتالیایی و Carte Blanche برای غذاهای چند ملیتی است.

آروویل

آروویل یکی دیگر از جاذبه های شهر پوندیچری در هند است. محلی که هندی ها ادعا می نمایند الگویی برای شهرهای آینده و طلوع آزادی است. در این شهر ممنوعیت های زیادی وجود دارد و کسی نباید اعتقادات سیاسی داشته باشد هیچ چیز متعلق به فرد خای نیست و افراد باید شریک شدن و تقسیم کردن را یاد بگیرند.

آروویل 14.5 کیلومتر با مرکز شهر پوندیچری فاصله دارد. این جا یک شهر بین المللی است که مردم از سراسر دنیا، صرف نظر از قومیت، اعتقاد، فرهنگ و کشورشان در آن زندگی می نمایند و با هماهنگی و صلح کنار یکدیگر کار می نمایند. این شهر نمونه ای کامل از اتحاد در تنوع است. شهر به چندین منطقه تقسیم شده و عمده آن شامل منطقه صلح، منطقه بین المللی و منطقه مسکونی است. یکی از ویژگی های منطقه صلح Matrimandir، می باشد محلی که افراد به تفکر مشغول می شوند.

منطقه مسکونی محلی است که در آن شما می توانید با اهالی آشنا شوید یا آن جا اقامت داشته باشید و منطقه بین المللی شامل سالن های اجتماعی است که در آن چندین رویداد به صورت منظم برگزار می گردد. پیشنهاد می کنیم بیش از یک روز را صرف بازدید از این جا نکنید چرا که زمان کافی برای بازدید از سایر جاذبه های شهر پوندیچری در هند را از دست خواهید داد.

قلعه فرانسوی لویس

از جالب ترین مکان های گردشگری در پوندیچری قلعه فرانسوی لویس French Fort Louis است که فرانسوی ها در سال 1709 میلادی به شکل یک قلعه فرانسوی آن را بنا نهادند، این قلعه حدود 50 سال در مقابل حملات پرتغالی ها و هلندی ها تاب آورد تا اینکه در سال 1761 میلادی انگلیسی ها آن را تخریب کردند، مکان این قلعه اکنون در بهارتی پارک قرار گرفته است و ویرانه های آن را می توانید تماشا کنید.

بنای یادبود جنگ فرانسه

بنای یاد بود جنگ فرانسه سال 197 به خاطر ادای احترام به سربازان شجاعی که جان خود را در جنگ دنیای اول از دست دادند ساخته شده است. هر ساله در تاریخ 14 ژوئیه، سالگرد یادبودی به افتخار این افراد شجاع برگزار می گردد. این سازه یکی از مهمترین بناهای یادبود جنگ در کشور است و داخل لیست جاذبه های شهر پوندیچری در هند قرار می گیرد.

برای تماشای این جاذبه های دیدنی بهترین و ارزان ترین گزینه خرید تور هندوستان است.

منبع: theculturetrip

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24276

به "سفری به شهر فرانسوی پوندیچری در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به شهر فرانسوی پوندیچری در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید