صعود 15 درصدی شاخص کل بورس در یک هفته ، میانگین ارزش معاملات روزانه کم شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، در هفته منتهی به 4 تیر شاخص کل بورس تهران روندی کاملا صعودی را به ثبت رساند و در خاتمه هفته با بیش از 15 درصد رشد بر قله یک میلیون 419 هزار و 453 واحدی نهاده شد تا رکورد رشد هفتگی جدیدی را به ثبت برساند. این در حالی بود که در این هفته شاخص کل هم وزن نیز روندی صعود داشت و بیش از 8 درصد افزایش یافت.

صعود 15 درصدی شاخص کل بورس در یک هفته ، میانگین ارزش معاملات روزانه کم شد

در معاملات اولین روز این هفته، سهامداران حقوقی بیش از روزهای دیگر وارد معاملات شدند و 43 درصد از حجم معاملات توسط آنها انجام شد. در این روز سه نماد وبملت، شستا و فولاد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند تا ارزش کل معاملات به 115 هزار و 870 میلیارد ریال برسد. همچنین حجم معاملات روز شنبه نیز 8 میلیارد و 443 سهم بود که سه نماد بانکی وبملت، وبصادر و وتجارت بیشترین حجم معاملات را داشتند. در سرانجام روز شاخص کل 3.3 درصد رشد کرد.

در روز یکشنبه و پس از رشدی سریع در 15 دقیقه ابتدایی بازار فرایند شاخص کل ثابت شد و در سرانجام پس از 30 هزار واحد صعود (2.38 درصد) شاخص کل در سطح یک میلیون و 300 هزار واحدی آرام گرفت. در این روز بیش از یک میلیون و 675 هزار معامله انجام شد که در آن 12 میلیارد و 126 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 145 هزار میلیارد ریال معامله شد. سه نماد بانکی وتجارت، وبملت و وبصادر بیشترین تاثیر را در ارزش معاملات بورس داشتند. در این روز همچنین نماد دارا یکم در سبد سهام خریداران این صندوق ETF دولتی نشست که البته بسیاری از سهامداران نسبت به عدم نمایش این نماد در صندوق خود اعتراض داشتند. نماد کمنگنز، بنیرو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود در این روز بازگشایی شدند.

در سومین روز هفته، شاخص کل باز هم بیش از 3 درصد رشد کرد و پس از معامله 9 میلیارد و 333 میلیون سهم به سطح یک میلیون 341 هزار واحدی رسید. ارزش معاملات این روز 124 هزار و 134 میلیارد ریال بود که نسبت به روز قبل افتی 15 درصدی را نشان می داد. در این روز نماد سیدکو با رشدی 15 درصدی بازگشایی شد و بکام نیز پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب افتی 5 درصدی کرد.

در روز سه شنبه شاخص کل رکوردی جدید را از نظر رشد به ثبت رساند و در سرانجام روز بیش از 49 هزار واحد (3.69 درصد) صعود کرد اگر فشار عرضه در چند دقیقه سرانجامی معاملات رشد شاخص را به زیر 50 هزار واحد رساند. در این روز همچنین ارزش معاملات باز هم فرایندی نزولی به خود گرفت و به 102 هزار و 250 میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این روز نیز تنها 4 میلیارد و 686 سهم بود.

آخرین روز هفته تحت تاثیر سه اتفاق مهم نهاده شد که مهمترین آن از دسترس خارج شدن سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری مطلع بود. همچنین عرضه اولیه وپویا نیز تحت تاثیر این اتفاق با کاهش مشارکت نسبت به عرضه اولیه گذشته روبرو شد و در نهایت معاملات نماد دارا یکم نیز به تعویق افتاد. در این روز پرحادثه که حجم معاملات 6 میلیارد سهم بود ارزش معاملات به 116 هزار میلیارد رسید و شاخص کل در نهایت 28 هزار و 428 واحد صعود کرد تا با ورود به کانال یک میلیون و 419 هزار واحدی همچنان به رکورد شکنی خود ادامه دهد.

در سرانجام هفته ارزش کل معاملات بورس در حالی به بیش از 604 هزار میلیارد ریال رسید که میانگین ارزش معاملات روزانه برای دومین هفته متوالی با افت روبرو گردد و با سقوطی 6 درصدی به حدود 121 هزار میلیارد ریال برسد. همچنین ارزش کل معاملات بورس از ابتدای سال به بیش از 523 هزار میلیارد تومان رسید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29672

به "صعود 15 درصدی شاخص کل بورس در یک هفته ، میانگین ارزش معاملات روزانه کم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 15 درصدی شاخص کل بورس در یک هفته ، میانگین ارزش معاملات روزانه کم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید