صنعت تایرسازی از واردات بی احتیاج شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد بابازاده مقصودلو مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در زمینه طراحی و فراوری سیستم های کنترل صنعتی فعالیت دارد. صنایع مختلف در این زمینه به تجهیزات و دستگاه هایی نیازمند هستند که پیش از این، تنها به وسیله واردات تأمین می شد و ما برای بومی سازی آنها اقدام کردیم.

صنعت تایرسازی از واردات بی احتیاج شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یکی از محصولات ما، ماشین های تایر تست است. این ماشین برای اندازه گیری کیفیت تایرهای فراوری ایران و وارداتی کاربرد دارد. این محصول با قیمت قابل توجهی از خارج از کشور وارد می شد و ما آن را با قیمت بسیار کمتر عرضه کردیم.

این فعال دانش بنیان، ضمن تاکید بر ادامه کوشش ها برای بومی سازی همه تجهیزات در صنعت تایرسازی، گفت: محصول دیگر، ماشین تایر تست غلطشی است که آن هم برای آنالیز کیفیت تایر کاربرد دارد. این محصول از خارج از کشور با قیمتی در حدود 16 میلیارد تومان وارد می شد، در حالی که ما آن را با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه نموده ایم.

وی همچنین اضافه کرد: کیفیت محصولات ما بسیار بالاتر از بعضی کشورهای جنوب شرق آسیا است و با کیفیت برترین برندهای اروپایی در آلمان برابری می نماید. پیش از این کارخانجات برای تعویض قطعات این دستگاه با معضل بزرگی روبه رو بودند، زیرا فروشنده خارجی برای محصول گارانتی ارائه نمی کرد و متخصصی هم برای تعمیر دستگاه، اعزام نمی کرد.

بابازاده مقصودلو ضمن ارائه شرح بیشتر در زمینه، محصولات بومی سازی شده ادامه داد: در زمینه خرید محصولات خارجی، همچنین یکی از مسائل، انتقال پول به خارج است، که با مشکل روبرو شده است. با بومی سازی این محصولات، تمام این مسائل مرتفع شده است. امیدوار هستیم با فراوری و بومی سازی دیگر محصولات، بتوانیم کارخانجات را به صورت کلی از خرید محصولات خارجی، بی احتیاج کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان، اعلام کرد: در حال حاضر در حال طراحی یکی از تجهیزات کلیدی مورد احتیاج در صنعت تبدیل ذرت به گلوکوز هستیم که 4 برابر آب کمتری، مصرف می نماید و مصرف آب را به شدت کاهش می دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45651

به "صنعت تایرسازی از واردات بی احتیاج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت تایرسازی از واردات بی احتیاج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید