لغو موافقت نامه تأسیس 11 منطقه نمونه گردشگری غیرفعال

به گزارش بلاگ پو، موافقت نامه های تأسیس 11 منطقه نمونه گردشگری غیرفعال در راستای اجرای برنامه سامان دهی مناطق نمونه گردشگری و اعمال برنامه های نظارتی و حراست از منابع بیت المال لغو شد.

لغو موافقت نامه تأسیس 11 منطقه نمونه گردشگری غیرفعال

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا ارجمندی مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری معاونت سرمایه گذاری این وزارتخانه، روز دوشنبه 13 مرداد 99 با تأکید بر اهمیت ویژه توسعه گردشگری مناطق نمونه و در راستای برنامه سامان دهی مناطق نمونه گردشگری گفت: در راستای برنامه سامان دهی مناطق نمونه گردشگری، با هدف فعال سازی هرچه سریع تر این مناطق که اخیراً در دفتر مناطق نمونه با جدیت دنبال می گردد وهمچنین اعمال برنامه های نظارتی و حراست از منابع بیت المال، واحدهای غیرفعال در حوزه مناطق نمونه گردشگری شناسایی شدند و موافقت نامه های تأسیس این واحدها لغو شد.

او ادامه داد: به همین منظور موافقت نامه تأسیس سرمایه گذاران 11 منطقه نمونه گردشگری غیر فعال ابطال شد. این مناطق نمونه با وجود گذشت حدود 10 سال از زمان صدور موافقت نامه تأسیس و چندین مرحله اخطاریه، با وجود ارائه فرصت های بسیار، همچنان غیرفعال بوده و سرمایه گذاران نسبت به انجام تعهدات خود عدول نموده بودند.

ارجمندی با تأکید بر جدیت در حفظ و حراست از بیت المال و پیگیری جدی برنامه های نظارتی در این حوزه اضافه کرد: در این راستا با توجه بر لزوم فعال بودن واحدهایی که موافقت نامه تأسیس دریافت نموده اند و عدم فعالیت واحدهای مذکور موافقت نامه های آن ها براساس فرآیندهای قانونی از جمله اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ابطال و برای اطلاع دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد، تا نسبت به جایگزینی سرمایه گذاران واجد شرایط براساس فراخوان، اقدام لازم انجام گردد تا در آینده نزدیک شاهد فعالیت و ارائه بهتر و با کیفیت تر خدمات دراین مناطق به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری باشیم.

او توضیح داد: برنامه مشخص تکلیف و در صورت لزوم لغو موافقتنامه تأسیس 37 منطقه نمونه گردشگری دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین براساس روینمودهای اتخاذ شده، اخطاریه به 11 سرمایه گذار نیمه فعال دیگر نیز صادرشده تا نسبت به پیگیری امور و انجام تعهدات خود در راستای موافقتنامه صادره، اقدام نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31321

به "لغو موافقت نامه تأسیس 11 منطقه نمونه گردشگری غیرفعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو موافقت نامه تأسیس 11 منطقه نمونه گردشگری غیرفعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید