چهار اقدام برای رونق بازار سرمایه از نگاه قالیباف

به گزارش بلاگ پو، رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نقدینگی موجود در بازار سرمایه برای رونق فراوری تاکید نمود.

چهار اقدام برای رونق بازار سرمایه از نگاه قالیباف

به گزارش خبرنگاران، محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به توییت اخیر ترامپ در خصوص توافق با ایران نوشت: باید از ظرفیت بزرگ نقدینگی موجود در بازار سرمایه در جهت رونق فراوری و ایجاد اشتغال و نهایتاً بخش واقعی اقتصاد استفاده کرد؛

چهار اقدام در راستای رونق بازار سرمایه و ارتقای نقش آن در ⁧جهش فراوری⁩ لازم است:

1- ترغیب و تسهیل افزایش سرمایۀ شرکت ها به ویژه به وسیله آوردۀ نقدی و صرف سهام

2- تعمیق بازار بدهی و توسعۀ تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه

3- عمق بخشی به بازار سرمایه به وسیله افزایش درصد شناوری سهام

4- تسهیل فرآیند پذیرش شرکت های جدید در بازار سرمایه

قالیباف در کانال خود در تلگرام نیز در مطلبی با عنوان چهار اقدام ضروری در راستای رسیدن به هدف جهش فراوری و رونق بازار سرمایه در تشریح این چهار اقدام نوشت:

از مصائب اقتصاد ایران، بعضی تناقض هاست مانند آنکه در عین وجود اقیانوس نقدینگی در بازارهای غیر مولد، در حوزه فراوری و کسب وکار قحطی و تشنگی بیداد می نماید.

این وظیفۀ سیاستگذار، قانونگذار و مجری است که کوشش کنند این دو حوزه را به هم متصل کند. اکنون که ظرفیت خوبی در بازار سرمایه برای تامین اقتصادی بخش فراوری پدید آمده باید از این فرصت استفاده کرد.

با چهار اقدام ضروری می توان به هدف جهش فراوری و رونق بازار سرمایه رسید:

1- ترغیب و تسهیل افزایش سرمایۀ شرکت ها به ویژه به وسیله آوردۀ نقدی و صرف سهام، تا در کنار رونق بازار سهام و بهره مندی سهام داران از رشد قیمت سهام، شرکت ها نیز این این رونق بهره مند شوند و در فضای تورمی موجود، بتوانند به تامین سرمایه در گردش و هزینه های طرح های توسعۀ خود مبادرت کنند.

2- تعمیق بازار بدهی و توسعۀ تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه با تسهیل انتشار اوراق به ویژه با اتکا به رتبه بندی اعتباری شرکت ها، همزمان با بازارگردانی قابل اتکای این اوراق.

3- عمق بخشی به بازار سرمایه به وسیله افزایش درصد شناوری سهام، که این مهم با ترغیب شرکت های دولتی و یا با مدیریت دولتی به عرضۀ بیشتر سهام بصورت خرد و همچنین تصویب سیاست ها و قوانینی که شناوری سهام را ترغیب نماید ممکن است.

4- تسهیل فرایند پذیرش شرکت های جدید در بازار سرمایه و کاهش مراحل اداری سخت گیرانه در هیات پذیرش بورس ها و افزایش اختیارات بورس ها در این زمینه و افزایش هماهنگی سایر سازمان های موثر در طی فرآیندهای پذیرش، از جمله ادارۀ ثبت شرکتها در ثبت تغییرات شرکت ها در این راستا.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27889

به "چهار اقدام برای رونق بازار سرمایه از نگاه قالیباف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار اقدام برای رونق بازار سرمایه از نگاه قالیباف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید