وزیر دفاع اسبق آمریکا: نمی توانم 4 سال دیگر رئیس جمهوری ترامپ را تصور کنم

به گزارش بلاگ پو، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده در گفتگویی تأکید کرد که من نمی توانم چهار سال دیگر با ترامپ به عنوان فاسدترین و نالایق ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا کنار بیایم.

وزیر دفاع اسبق آمریکا: نمی توانم 4 سال دیگر رئیس جمهوری ترامپ را تصور کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، چاک هیگل، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده آمریکا و از سیاستمداران حزب جمهوریخواه این کشور در تبادل نظریی با روزنامه تاگس اشپیگل درباره اولویت های سیاست خارجی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بالاترین اولویت بایدن مطمئناً این است که آمریکا را دوباره به متحدان سنتی خود در زمینه سیاست دفاعی و خارجی و همچنین در موضوعات تجاری نزدیک کند. آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن دوباره به توافقاتی که ترامپ از آن خارج شده است باز می گردد. اروپاییان می توانند انتظار داشته باشند که با یک ملاقات با رئیس جمهور جدید آمریکا به آن ها اطمینان داده می گردد که برای آمریکا مهم هستند.

وی در ادامه البته رفع کردن همه اشتباهات ترامپ را کار ساده ای ندانسته و گفت: طبیعتاً با روی کار آمدن بایدن همه مسائل رفع نمی گردد، اما وی می داند که باید نشست و این مسائل را حل کرد. برای این منظور همچنین نهادهای بین المللی وجود دارد. برای حل مناقشات تجاری مثلاً سازمان تجارت جهانی است که باید از آن استفاده کرد. متحدان ما مشتاقانه منتظر آغاز جدیدی در سیاست خارجی آمریکا هستند.

چاک هیگل در ادامه این تبادل نظر توضیح داد: وظیفه رهبران این است که برای اقدامات خود دلیل بیاورند. سیاستمداران آمریکایی باید شرح دهند چرا داشتن مناسبات خوب با متحدان برای آن ها امتیاز است. در حال حاضر ما یک پاندمی جهانی را تجربه می کنیم. در این دوران جهان باید با هم همکاری کند تا همه در برابر این ویروس حمایت شوند نه اینکه رو در روی هم بایستند.

وی اضافه کرد: همچنین درباره حمایت از محیط زیست هم همین طور است. این مسائل به مرزهای ملی منتهی نمی گردد. از این رو ما به همکاری جهانی و شریک قدرتمند احتیاج داریم. ما باید همیشه این موضوعات را شرح دهیم و مردم هم آن را می فهمند.

هیگل درباره مناسبات با چین نیز گفت: چین یک موضوع پیچیده است.

وی با تاکید بر اینکه بایدن با چین مذاکره خواهد نمود گفت: چین یک کشور عظیم قدرتمند و دومین قدرت مالی جهان است و از این رو ما باید دقیقا این مسئله را بسنجیم که چگونه باید در برابر رفتارهای غیر منصفانه این کشور عمل کنیم. برای این منظور ما به نفوذ و متحد احتیاج داریم. آمریکا بدون شرکای آسیایی خود یعنی ژاپن و کره جنوبی منزوی می گردد.

این مقام سابق آمریکایی در ادامه روابط ترامپ با رئیس جمهور روسیه را بسیار عجیب و به سختی قابل درک دانسته و گفت: به دلایلی ترامپ مرتباً از رئیس جمهور روسیه دفاع نموده و به او بیش از از سازمان های اطلاعاتی خود اعتماد دارد. این هرگز در تاریخ آمریکا دیده نشده است.

وی در ادامه گفت: بایدن برای پیروزی در انتخابات باید حزب خود را متحد کند.

وی همچنین گفت: من به عنوان جمهوریخواه محافظه کار هیچ مسئله ای با این ندارم که بایدن رئیس جمهور آمریکا گردد. او لیبرال تر از من است؛ اما من با او همکاری نموده ام و می دانم که می توان به او اعتماد کرد. برای شخص من این یک انتخاب آسان است. من نمی توانم چهار سال دیگر با ترامپ به عنوان فاسدترین و نالایق ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور که ما را منزوی نموده، ناتو را تضعیف نموده و می خواهد سیستم تجاری را نابود کند را تصور کنم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31258

به "وزیر دفاع اسبق آمریکا: نمی توانم 4 سال دیگر رئیس جمهوری ترامپ را تصور کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع اسبق آمریکا: نمی توانم 4 سال دیگر رئیس جمهوری ترامپ را تصور کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید