حفاری غیرمجاز در خورهه نافرجام ماند

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات گفت: دو فقره حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی خورهه شهرستان محلات برای کشف اشیای عتیقه، شناسایی شد.

حفاری غیرمجاز در خورهه نافرجام ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، روز 19 تیرماه 99 مهدی لعل بار از کشف دو فقره حفاری غیرمجاز طی چند روز گذشته در روستای خورهه اطلاع داد و بیان نمود: بعضی افراد سودجو با وسوسه گنج یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیرمجاز نموده بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان محلات گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث فرهنگی در مورد حفاری در این منطقه، با یاری نیروی انتظامی، تیمی از مأموران انتظامی شهرستان در محل حاضر شدند و تعیین شد این شخص برای استخراج گنج و اشیای قیمتی، اقدام به حفاری غیرمجاز در این منطقه نموده بود که طی تحقیقات محلی اجرا شده، افراد خاطی شناسایی و به زودی دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

او بیان نمود: هم وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با حفظ امانت داری به وسیله سامانه خبری به شماره تلفن 33258041 اعلام نمایند تا مأموران یگان حفاظت در کمترین زمان به محل مراجعه نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات گفت: صیانت از میراث فرهنگی به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار احتیاج به مشارکت همه جانبه هم وطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

او در ادامه اضافه کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30211

به "حفاری غیرمجاز در خورهه نافرجام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری غیرمجاز در خورهه نافرجام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید